lördag 24 mars 2007

Ta bort vissa ord

Jag har nog gett ett ganska gnälligt intryck förut - innan jag helt plötsligt hittade verktygen, fick en enorm livsglädje och helt plötsligt kunde styra mer över hur jag mår.

Ett av verktygen jag använder för att inte fokusera fel är att helt enkelt ta bort orden "tråkigt" "dålig/dåligt" "dumt" "inte" så mycket jag kan. Så fort jag är på väg att tänka en tanke med de orden så försöker jag vända den till motsatsen innan jag säger något.

Det man säger är också det man själv hör, det man förknippas med och det man blir. Går man runt och smågnäller på ditt och datt så upplevs man, hur mycket glimt man än har i ögat, som en negativ person.

"Usch vilket tråkigt väder"-repliken ger ju inte den som lyssnar ett dugg.
"Tur att vi har paraply" däremot, är ju positivt laddat och man fokuserar på det som är positivt.

Testa så ska ni få se!

4 kommentarer:

Anonym sa...

TACK FÖR EN HELT UNDERBAR SIDA!!!!! Måste verkligen lära mej att tänka positivt och dina tankar är garanterat en hjälp på vägen! Svårt att ändra sitt tankemönster, men nu har jag bestämt mej! Inga mer negativa och gnälliga tankar och kommentarer!! Tack igen! /lisette

Bubblan sa...

Ett litet tips!

Du borde ta och länka till andra så att dom kan och vill länka till dig.

För du har verkligen en mycket bra sida och det borde ta och finnas mer sådana som dig.

Själv har jag inga länkar på min sida men det är saker på gång när det gäller min blogg.

Anonym sa...

Anonym( Lisette): Tack så jättemycket och så kul att du också bestämt dig!


Bubblan: Det är fritt fram att länka hit. Jag fortsätter utan länkar och tycker att man länkar om man vill, inte om någon annan länkat till mig. :)

Bubblan sa...

Jag håller med dig och som jag har sagt förut så har du en bra blogg och jag återkommer.