onsdag 23 januari 2008

Pass it forward

Jag behöver mig själv och bloggen nu. Gråheten ute och tristessen på mitt jobb påverkar mig negativt och jag har ingen lust att gå ner mig i tankarna. "In och blogga mer, du har ju verktygen och en brinnande låga där inne."

Idag tänkte jag på att jag vill starta någon slags nätverk eller kedja eller något liknande och köra igång världens vänlighetsprojekt. Öppna dörrar för folk, säg tack, le mot dina grannar, bjud på komplimanger och sprid positivitet helt enkelt. Jag är helt hundra på att livet skulle kunna kännas så mycket lättare och bättre för så många om vi som har kraft och insikt bjuder lite extra. Kan man omvandla dessa tankar till något professionellt? Jag behöver ett nytt jobb och jag vill brinna för det!

Några tankar, någon?

1 kommentar:

Erik Söderberg sa...

Härligt att höra fler med dessa tankar. Jag tror att vi är många, och blir fler och fler som blir medvetna om tankarnas påverkan på oss och andra. Keep it up!
Jag har också skaffat mig en blogg, den finns på www.unityunion.com Där försöker jag samla länkar och tankar i ämnet. Ta gärna en titt om du känner för det!
//Erik