Dagens tips lyder:
När du ringer/besöker någon på ett företag för att framföra ditt missnöje - attackera inte. Chansen att du får som du vill är liten. Ingen människa blir hjälpsamt inställd om du bara klagar utan att komma med någon egen konstruktiv idé till förbättring.
Om du i stället har en ödmjuk och vänlig röst och framtoning är chansen stor att du får ett trevligt bemötande och dina önskemål tillgodosedda.
Jag förstår att man blir arg och upprörd, jag blir själv det lätt som en raket antänder, men vänta då tills det värsta lagt sig innan du ringe/gör besöket. Du slösar energi både för dig själv och den du pratar med.
Så det så!
Här delar jag med mig av de knep jag skaffat mig under åren. Hoppas att dom ska ge er också något gott! Det vore kul om du lämnade en liten kommentar om du gillar något du läst här.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar