lördag 12 februari 2011

Livet

Det var ett par år sedan nu, som jag blev positivt-tänkande-frälst. Eller började förstå vikten av att fokusera på det bra och sluta se sig som ett offer och sluta klaga.

Jag vågar lova att jag flera gånger om dagen tänker aktivt på det här fortfarande. Det krävs träning och underhåll för att en hjärna ska köra i nya hjulspår. Jag har dessutom lyckats inspirera ett antal människor att rikta sin energi åt mer positiva håll och det känns som en stor vinst.

Alla gillar att vara med människor som låter bli att klaga och gnälla, därmed inte sagt att man måste vara glad jämt, vilket en del verkar tro att positivt tänkande handlar om. Nejdå, bara svälj dina negativa ord och låt dem förbli osagda, det räcker gott till en början. Sen kommer resten av sig självt.

Kom ihåg att tänka ut tre bra saker med dagen som gått, innan du somnar. Att leva här och nu gör dagarna som går till livet du lever!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det häftigt när man inser att poditivt tänkande verkligen kan förändra människan, så fortsätt att sprida ditt budskap, världen behöver det :)

Positivt tänkande sa...

Tack kära du! Tillsammans kan vi inspirera.

Anonym sa...

Vilka härliga inlägg du har och väldigt inspirerande. Har själv bara för någon dag sedan sagt till mig själv att jag ska börja försöka tänka och fokusera på det som är positivt och tycker det var passande att jag råkade halka in på din blogg precis så här kort efter mitt beslut.. Återkommer fär att läsa mer och hämta inspiration och tips. God Natt!

Thommy sa...

tack för dina underbara tips,har efter en del motgångar i livet insett att jag ser för negativt på saker och ting, men ska jobba på att bli en positivare, och gladare människa. hoppas du kommer med mer tips och ideer =)tack än en gång

Anonym sa...

Tack för underbara tips Mvh Johan det gav en ny start i livet

Anonym sa...

Lite väl banala tips om man har varit med om en del lite svåra år. Alla vill väl kunna strunta i svårmod i onödan men om åren har märkt en för hårt så är inte denna melodi ett ekelt tips!

Per Johansson sa...

Intressant läsning! Jag gillade de flesta tipsen kring hur man blir en härligare människa.

Jag har själv skrivit en artikel om positivt, negativt och realistiskt tänkande, gå gärna in och läs på http://www.kraftvision.se/positivt-och-negativt-tankande.php