söndag 28 januari 2007

Utmana dig själv och vinn din belöning

Något jag märkt är, att när man gjort något man inte tidigare trott att man kunde/gillade så känner man en enorm styrka och tillfredsställelse och blir därmed en positivare människa. Försök därför att bryta lite dåliga mönster och utmana dig själv. Du kommer att känna dig så stark och bra, jag lovar. Fokus på det du klarade och kunde, resten kommer sen..

För att kämpa vidare måste man ge sig själv belöningar och sätta upp kortsiktiga mål med sitt kämpande. Vanor är inte lätta att bryta men det går!

En ny vana eller ett förändrat beteende i veckan räcker. Kämpa och utmana dig själv i små steg under veckan. Man kan inte ta OS-guld direkt, men man kan vinna sin egen belöning så ge dig själv en belöning i form av något kul/fint/skönt när du övat dig en vecka och sätt sen upp ett nytt mål för nästa vecka. Det kan till exempel vara ett skönt skumbad med avstängd telefon, bra musik och en god bok eller den där tröjan som hänger och frestar dig i ett skyltfönster.

Utmana dig själv – du klarar så mycket mer än du tror och det är ofantligt skönt när du står där och inser det!

Jag återkommer senare med ett tricks för att fånga de positiva tankarna varje dag!

1 kommentar:

♥ Pia... sa...

Hej du positiva! Det var ord jag behövde nu.... får jag "låna "dina ord eller länka till dej?