måndag 5 februari 2007

Må-bra-tips

Foto: Privat 2007-02-05


Efter tipset från en av er tog jag mig idag till Stockholms Stadsbibliotek (bilden) för att låna K. Pollaks bok Att välja glädje. Den var tyvärr utlånad och det faktum att jag inte bara kunde ta boken och gå hem gjorde att jag tog mig tid att gå en runda i vårt otroligt vackra runda bibliotek där böckerna når upp till himmeln ungefär. Gud så vackert!
Med min hem fick jag en ljudbok (roman) och två böcker. Den ena heter Att älska livet som det är och är skriven av Byron Katie, den andra heter Att växa genom möten och är skriven av Kay Pollak. Båda är lånade på ren impuls, jag känner ingen som läst någon av dem utan är mest inne i en omättlig personlig-utveckling-period.

Tänk vilken grej ett biblitek faktiskt är i vårt samhälle där vi inte litar på en själ...!? Fantastiskt att man kan gå in och plocka med sig hem en massa böcker och skivor och behålla dem hemma gratis i en hel månad! Något att uppskatta - verkligen!

Dagens må-bra-tips: Gå till närmsta bibliotek och låna den där boken du är lite för sparsam för att köpa, men gärna läser!

Inga kommentarer: